2017. április 3., hétfő

Udvarlás, párkeresés - régen és most

Nem tabu?! - digitális témahét az Alterban


Az első nap eseményei, avagy kezdőőőőőődik.

A mai nap témája az udvarlás, párkeresés régen és most. A nap egy 2*20 perces előadással kezdődött A szex árnyoldalai címmel, az előadó Lelt Klára egészségügyi szakoktató. Érdekes előadásában szóba került az internetes zaklatás éppúgy, mint a fogamzásgátlás lehetőségei, az abortusz és a nemi betegségek is.


Ezt követően a csapatok egy-egy laptoppal felszerelkezve megkezdték a kis csoportos feladatokat, tanulási utat. Mindenki egy előre elkészített OneNote jegyzetfüzetben dolgozik egész héten. Ez tartalmazza a részletes feladatleírásokat, információkat és a teendőket (a hozzájuk tartozó értékelő eszközökkel együtt), valamit itt gyűjtik  az általuk elkészített projekttermékeket is.


Lássuk a feladatokat.
Milyen számodra a tökéletes férfi vagy nő? És az ideális? Van különbség? Ezen az állomáson egy-egy szófelhőt készítettek a diákok, kiemelve a számukra fontos tulajdonságokat.

 


Mi a szitu? az udvarlási szokások sokat változtak az idők folyamán. Ezen az állomáson szituációs feladatok vártak a diákokra. A helyzetekről videó felvételek is készültek, amelyeket utólag visszanéztek és megbeszéltek a csapattagok és a tanárok. A Onenote jegyzetfüzetben pedig a diákok késztettek jegyzeteket azzal kapcsolatban, hogy érezték magukat, mennyire volt szerintük sikeres a feladatmegoldás (önreflexió)

Let's dance - Az ismerkedés, szórakozás, az udvarlás egyik lehetséges formája a zene és a tánc. Iskolánk tanára, Tóth Klára egyben tánctanár is, az általa vezetett foglalkozáson a törzsi táncok, a termékenységi táncok, a reneszánsz  és a klasszikus táncok és napjaink bulizós táncai egyaránt bemutatásra, kipróbálásra kerültek.


Bullying - Sajnos iskolánkban előfordul, hogy az interneten zaklatják egymást, például nem megfelelően udvarolnak és emiatt gyakran alakulnak ki konfliktusok a tanulók között. Emiatt is nagyon fontosnak éreztük, hogy ez a téma is bekerüljön a feladatok közé. Itt a Lájkvadász társasjáték volt a segítségünkre. A játékosok által gyűjtött pontokat, lájkokat a Onenote menetlevélbe ágyazott excel táblázatban gyűjtötték össze.





Mém készítés - gyakran botlunk bele az interneten vicces, kevésbé vicces, esetenként bántó mémekbe. Ezen az állomáson tréfás, nem bántó, udvarlási célú mémeket készítettek a diákok.


Régi idők - Milyen volt az udvarlás, az ismerkedés régen? Ennek bemutatására a Shoah alapítvány IWitness videóit használtuk. Ez a gyűjtemény holokauszt túlélők életéről készült videóinterjúkat tartalmaz, felölelve a teljes élettörténetüket. Négy emlékezés részletet választottunk ki, Olga Klutsik, Érdi Tamás, Ákos Zsuzsanna és Schiller Vera mesélt a megismerkedésről, a kapcsolatuk nehézségeiről.

Déli Party-Service - A hét éve működő egyesület is kitelepült rendezvényünkre, küldetésük a fiatalok tájékoztatása, segítségnyújtás, a biztonságos bulizás - buliz biztonság témakörében. Az önkénteseik totókkal és különleges feladatokkal várták a diákokat. Próbáltál már részeg vagy drogos állapotot szimuláló szemüvegben jengázni vagy csak akár learni valamit? Nem?? Ki kell próbálnod! :)



Z szótár - Diákjaink a Z - generáció tagjai. Ez nem azt jelenti, hogy profin használják az informatikai eszközöket, csupán csak úgy nőttek fel, hogy ezek az eszközök, alkalmazások, az internet már rendelkezésre álltak. Sok közülük igen rossz szociokulturális háttérrel rendelkezik, és nagy lemaradásban van kortársaihoz képest. A mindennapi kommunikációból viszont ráragadnak az új szavak, az OMG, LOL és a hasonló rövidítések használta. Ehhez készült egy feladat a learningapps.org oldalon.

Szelfi (kisfilm)- Te hány fotót töltesz fel magadról naponta? Mindig online vagy? Gondoltál már arra, hogy a képek hátteréből, illetve egyéb adatokból (pl: GPS koordináták) megállapítható, hogy éppen merre jártál, hol laksz, milyen értékeid vannak? Belegondoltál ennek veszélyeibe? Posztolj, de előtte gondolkozz! :)

A napot egy véleményező feladattal zárta minden csapat, ahol
A mai napon azt tanultuk meg, hogy...
A mai napon a legérdekesebb az volt, hogy...
A mai napon a legmeglepőbb az volt, hogy...
A mai napon az nem tetszett...

mondatok befejezésével írtak reflexiót az adott napról. Ezek nagyon fontosak voltak a szervezők számára, mert ennek megfelelően igazítottuk, módosítottuk a következő napok programjait.
A napi eredmények:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Milyen volt?

Milyen volt nekem a digitális témahét? Ez most kicsit más. Személyes élmények. Elfáradtam. Ez most egy kicsit más fáradtság volt...